BusinessOulu auttaa yrittäjiä ja työnhakijoita

Vaikka kasvokkaiset tapaamiset eivät nyt ole mahdollisia, palvelua saa silti puhelimitse ja sähköisissä kanavissa.

Uutiset

Julkaistu: Kirjoittaja: carita marion forsman

Jaa sosiaalisessa mediassa:

BusinessOulussa tehdään kovasti töitä, jotta Oulun elinvoima säilyy mahdollisimman vähillä kolhuilla koronaviruksen aiheuttamasta poikkeustilasta huolimatta.

Erityisesti mikro- ja pk-sektorin yritykset ovat kohdanneet merkittävän muutoksen kaupankäynnin supistuttua lyhyessä ajassa, mutta tilanne vaikeuttaa myös suurten yritysten liiketoimintaa toimialasta riippumatta.

BusinessOulun yrityspalvelujen asiantuntijoihin voi olla yhteydessä, jos esimerkiksi kaipaa apua lisärahoitushakemuksen laatimisessa tai miettii, mitä uusia tapoja palveluiden tuottamiseen tai myymisen on.

Digiin panostetaan

Digitaaliselle palvelutarjottimelle osoitteeseen yrityspalvelutoulu.fi on avattu osio yritysten tarjoamille palveluille, jotka helpottavat muita yrityksiä selviämään vaikeiden aikojen yli. Osoitteessa ouka.fi/oulu-apu yritykset voivat puolestaan tarjota palveluitaan kaikille kaupunkilaisille.

”Digitaaliset palvelut ovat nyt erityisen tärkeitä. Järjestämme esimerkiksi verkkokauppaliiketoiminnan koulutuksia, jotta yritykset saavat liiketoimintansa jatkumaan digitaalisesti. Olemme vahvistaneet myös suoraa yritysneuvontaamme tässä häiriötilanteessa. Yritysneuvojiimme kannattaa olla nyt matalalla kynnyksellä yhteydessä”, kannustaa BusinessOulun yrityspalvelujen palvelupäällikkö Jarmo Lauronen.

Neuvontatiimin yhteystiedot löytyvät etusivulta osoitteesta businessoulu.com.

Työllisyyspalvelut etänä

Asiakkaita palvellaan BusinessOulun työllisyyspalveluissa myös poikkeustilanteen aikana. Muun muassa työnhakijoiden työnhakutaitoja ja työllistymistä tuetaan kuten aiemminkin.

”Lähellä olemme edelleen, vaikkakin etänä. Ainoa muutos normaaliin arkeen on, että emme tapaa asiakkaita kasvotusten. Asiat hoidetaan nyt puhelimitse tai sähköisin välinein. Myös osa valmennuksista järjestetään etänä”, kertoo palvelupäällikkö Saila Lehto työllisyyspalveluista.

“Uusia tapoja palvella asiakkaita ja toteuttaa erilaisia tapahtumia ja valmennuksia kehitetään työllisyyspalveluissa koko ajan. Lisäksi kartoitamme tiiviillä tahdilla yrityksiä, joilla on työvoimatarpeita tässä muuttuneessa tilanteessa”, jatkaa Saila Lehto.

Chatin aukioloa laajennettu

Byströmin Ohjaamon ovet ovat väliaikaisesti sulkeutuneet, mutta palvelu pelaa edelleen – nyt etänä. Nuoria alle 30-vuotiaita palvellaan verkossa osoitteessa ouka.fi/bystrom ja puhelimitse arkisin kello 9–16 numerossa 050 599 2293.

Lisäksi Byströmillä on laajennettu chatin aukioloaikoja. Palvelu osoitteessa ouka.fi/bystrom on avoinna maanantaista perjantaihin kello 12–16 sekä kello 20–22.

”Chat-palvelu on tarkoitettu 13–29-vuotiaille oululaisille. Chatissa voi jutella nimettömästi kahden kesken valitsemansa ammattilaisen kanssa mistä tahansa mieltä painavasta aiheesta”, rohkaisee koordinaattori Jutta Pernu-Määttä Byströmiltä.

”Ja kaikenikäisille poikkeusaikaan pitkästyneille ja innostusta kaipaaville on avattu Instagram-tili Bystromin_Taidehaaste. Siellä julkaistaan kaksi taidehaastetta viikossa. Kannattaa kurkata!” hän vinkkaa.  

Muista myös nämä:

-BusinessOulun asiantuntijoiden yhteystiedot ja päivittyvää tietoa esim. rahoituksen hakemisesta: businessoulu.com/tietoayrityksille

-Yritysten rekrytointiapu, p. 050 526 3875

-Neuvontaa työnhakija-asiakkaille ma–pe klo 9–15, p. 040 481 2940

-BusinessOulun työllisyyspalvelut: businessoulu.com/tyo

Lue myös