Oulun ammattikorkeakoulun brändi Suomen vahvimpien korkeakoulubrändien joukossa

Oulun ammattikorkeakoulu sijoittui tutkimuksessa toiseksi alle 25-vuotiaiden joukossa Tampereen ammattikorkeakoulun jälkeen. Kuva: Oamk

Koulutus

Julkaistu: Kirjoittaja: carita marion forsman

Jaa sosiaalisessa mediassa:

Oulun ammattikorkeakoulu sijoittui tutkimuksessa toiseksi alle 25-vuotiaiden joukossa Tampereen ammattikorkeakoulun jälkeen ja oli kolmantena 25–64-vuotiaiden joukossa. Oulun ammattikorkeakoulun lisäksi ammattikorkeakoulujen kärkikaksikkoa haastavat tutkimuksen mukaan selvimmin Turun, Haaga-Helian, Lab- ja Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulut.

Yliopistoista Helsingin yliopisto, Aalto-yliopisto ja Turun yliopisto kohoavat listan kärkeen. Ammattikorkeakouluista vahvimmat brändit ovat Poliisiammattikorkeakoululla ja Tampereen ammattikorkeakoululla, jotka pitävät listan kärkipaikkoja alle 30-vuotiaissa ja 25–64-vuotiaissa.

”Iloitsen Oulun ammattikorkeakoulun vahvasta sijoittumisesta tutkimuksessa ja haluan kiittää koko henkilökuntaamme, opiskelijoitamme ja sidosryhmiämme heidän arvokkaasta työstään, joka näkyy korkeakoulun arvostuksena”, rehtori Heidi Fagerholm toteaa.

Vastaa opiskelijoiden tarpeisiin

Tutkimuksen ikäryhmäkohtaiset sijoitukset korostavat Oulun ammattikorkeakoulun monipuolisuutta ja kykyä tavoittaa eri ikäryhmät brändiviestinnässään. Tulos osoittaa, että Oulun ammattikorkeakoulun arvostus on laajaa sekä nuorten että aikuisten keskuudessa.

”Oulun ammattikorkeakoulu on sitoutunut tarjoamaan inspiroivaa ja laadukasta koulutusta, joka vastaa opiskelijoiden tarpeisiin ja edistää alueen kehitystä”, Fagerholm korostaa.