Mun Oulu täyttää pian kaksi vuotta – kaupunkimedia löytänyt paikkansa oululaisten arjessa

Uutiset

Julkaistu: Kirjoittaja: Minna Mäki-Heikkilä

Jaa sosiaalisessa mediassa:

Mun Oulu tavoittaa sivuillaan viikoittain noin 15 000–25 000 eri kävijää. Kuukausitasolla aktiivikäyttäjiä on yli 60 000. Myös kuluva vuosi käynnistyi reippaasti, sillä esimerkiksi viime viikolla Mun Oulun verkkouutisia luki 25 600 ihmistä.

Kaikkiaan Mun Oulu verkkomedialla oli viime vuonna yhteensä 493 569 käyttäjää ja yksittäisiä juttuja luettiin 1 034 663 kertaa.

”Mun Oulu on nopeasti löytänyt oman paikkansa oululaisten ihmisten mediaseurannassa. Mun Oulu kirjoittaa myös asioista, jotka muuten jäisivät huomioimatta. Varsinkin paikalliset ihmiset, ilmiöt ja tapahtumat vetävät ihmisiä Mun Oulun kanaviin ja sivustolle”, toteaa Oulun viestintäjohtaja Mikko Salmi.

Oululaisia onnistumisia, ihmisiä ja ilmiöitä

Vuoden luetuimpia juttuja olivat muun muassa Mikkolan perheen koronakoettelemukset, Andreas Tolosen viikko lasikontissa -hyväntekeväisyystempaus sekä musiikillista menestystä niittäneeseen Blind Channeliin liittyvät uutiset.

Vuoden hienot menestykset yhdistivät oululaiset tulevan kulttuuripääkaupunkivuoden, Euroviisujen ja Tanssii tähtien kanssa -kisaa koskevien juttujen äärelle. Myös Sanginjoen ulkometsän kauppa ja matka kohti kansallispuistoa keräsi ansaittua huomiota. Tietysti pääosassa olivat myös koronaan liittyvät uutiset, joiden kautta jaettiin tärkeää tietoa kaupunkilaisille.

Alkavan vuoden ensimmäisillä viikoilla kiinnostusta ovat herättäneet erityisesti aluevaalit, joihin liittyviä Näkökulma-kirjoituksia on käyty lukemassa ahkerasti. Myös hieno oululaismenestys Urheilugaalassa sekä rakastetun historioitsija Markus H. Korhosen haastattelu ovat keränneet lukijoita viihtymään juttujen pariin.

Sosiaalisessa mediassa vilkasta keskustelua

Sosiaalisen median kanavissa Mun Oulun seuraajien määrä ja aktiivisuus on kasvanut pitkin vuotta. Mun Oulun juttujen äärelle pääsee kaupunkimedian Facebook-sivun, Twitter-julkaisujen sekä Instagramin kautta.

Seuraajamäärissä kärkeä pitää Facebook, jossa Mun Oululla tällä hetkellä reilut 6 300 seuraajaa. Myös Mun Oulun Instagramin käyttäjämäärät ovat olleet viime vuonna nousussa.

Mun Oulun juttuja on jaettu myös Oulun kaupungin sosiaalisen media kanavissa, jossa ne ovat olleet kautta vuoden katsotuimpien ja eniten reaktiota herättäneiden julkaisujen joukossa. Esimerkiksi yhdeksän kymmenestä Oulun kaupungin Facebook-sivujen eniten reaktioita herättäneestä julkaisusta oli Mun Oulun tuotantoa.

Kiitoksia kaikille lukijoille ja jatketaan yhdessä oululaisuuden sekä oululaisten ilmiöiden ja ihmisten äärellä! Mun Oulun toimitus ottaa mielellään vastaan juttuideoita ja ajatuksia osoitteessa munoulu@ouka.fi.