Oulun kaupunki ja oululainen Creoir Oy toteuttavat itsepalvelukioskin – tekoälypohjainen pilotti käynnistyy International House Oulussa
Uudesta palvelusta hyötyvät erityisesti vieraskieliset asiakkaat sen puheentunnistusominaisuuden vuoksi. Kuva: Anna Karppinen
Oulun kaupunki ja Creoir Oy esittelevät uuden, tekoälyä hyödyntävän asiakaspalvelun infonäytön, joka tuo monikielisen puheentunnistuksen ja reaaliaikaisen asiakaspalvelun uudelle tasolle. Ratkaisu pilotoidaan International House Oulussa osana kaupungin digitaalisten palveluiden kehittämistä.
Ratkaisun tekoälypalveluna toimii OuluBot. Oulubot virtuaaliassistentti mahdollistaa asiakkaiden ohjauksen ja neuvonnan 24/7.
Pilotti perustuu Creoir Oy:n kehittämään puheentunnistusteknologiaan, jossa käytetään itsepalvelukioskiin optimoitua mikrofoniratkaisua. Ratkaisu mahdollistaa reaaliaikaisen puheentunnistuksen suoraan laitteistossa ilman nettipohjaisia palveluja, mikä takaa korkean tietosuojan ja toimintavarmuuden myös mahdollisissa verkkokatkoksissa.
”Tämä yritysten kanssa tehtävä yhteiskehittäminen liittyy Oulun kaupungin strategiseen tavoitteeseen toteuttaa älykkäämpää ja saavutettavampaa asiakaspalvelua Oulussa. Yhteistyö Creoir Oy:n kanssa tuo yhteen huipputeknologian ja kaupungin digitaalisen kehityksen tavoitteet”, toteaa innovaatiopäällikkö Olli Rantala.
Itsepalvelukioski avataan International House Oulussa 29. lokakuuta, jolloin paikalla Oulun kaupungin sekä Creoir Oy:n edustajat.