Siirry suoraan sisältöön

Uudistetaan Oulu-brändi yhdessä! Vastaa kyselyyn ja vaikuta huomisen Ouluun

25.5.2020

Miltä Oulu sinun mielestäsi näyttää, tuntuu, maistuu ja kuulostaa – ja millainen paikka Oulu on elää? Onko kaupunkimme maineensa veroinen, vai kenties sitä parempi?

Oulu uusii kaupunkibrändinsä syksyllä 2021 ja työtä tehdään yhdessä kaupunkilaisten kanssa. Osallistu nyt brändityöhön vastaamalla kyselyyn Oulusta ja oululaisuudesta osoitteessa tulevaisuus.oulu.com – kaipaamme juuri sinun mielipidettäsi ja näkemyksiäsi asiaan!

Mutta miksi oululaisen brändin kehittäminen sitten on niin tärkeää? Brändin luominen on merkityksellistä, sillä sen tehtävänä on innostaa, inspiroida, luoda ylpeyttä, omistajuutta ja oivalluksia. Samalla sen toivotaan uudistavan ajattelua ja vievän Oulua eteenpäin.

Brändin tulisi myös seisoa tiukasti tässä ajassa ja tavoitella tulevaisuutta. Laajentunut ja väkimääräänsä kasvattanut Oulu aikoo Euroopan vuoden 2026 kulttuuripääkaupungiksi. Uusi brändi tulee siis tarpeeseen. Se ei ole vain logo tai slogan: brändi on tekoja, viestejä ja oululaisia ihmisiä ja asioita.

"Oulu on vahva brändi, joka tunnetaan Suomessa ja maailmalla. Vahvan teknologiaosaamisen ja koulutussektorin lisäksi brändityön tavoitteena on tuoda Oulusta esiin myös kätketympää puolta. Oulu on itse asiassa mainio kesä- ja tapahtumakaupunki, jossa on omaleimainen kulttuurielämä. Lisäksi meillä on erinomaisesti toimiva arki ja lämmin ilmapiiri", muistuttaa Oulun viestintäjohtaja Mikko Salmi.

Työllä halutaan rakentaa myös yhtenäistä kuvaa Oulusta. ”Brändiä ei anneta vaan se tehdään yhdessä”, kannustaa Oulun kaupungin viestintäpäällikkö Sari Valppu.

Liittyvät sisällöt

Lue myös