Siirry suoraan sisältöön

Northern Glow -foorumi tuo ideoita ja oppeja tänä vuonna yrityksille virtuaalisena

16.9.2020

Seitsemättä kertaa järjestettävä, paikkansa vakiinnuttanut pohjoisen bisnesfoorumi Northern Glow toteutetaan tänä vuonna virtuaalisesti. Nyt on tärkeä tarjota yrityksille ideoita ja uskoa tulevaan, sanoo tapahtuman järjestäjä.

Vallitsevan tilanteen vuoksi myös vuosittainen Northern Glow muuntautuu tällä kertaa virtuaaliseksi. Oulun teatterille rakennetaan estradi, jolle nousevien asiantuntijoiden puheenvuorot lähetetään suorana yleisölle kotisohville ja työpisteiden ääreen 24. marraskuuta.

Pääpuhujana kuullaan yhdysvaltalaista futuristia ja brändigurua Jody Turneria, joka on työskennellyt esimerkiksi Applelle ja Adidakselle. Toisena keynote-puhujana kuullaan tanskalaista kirjailijaa ja kokemuksellisen markkinoinnin asiantuntijaa Claus Raastedia.

Lavalle nousevat myös esimerkiksi luova johtaja ja toimittaja Jani Halme, Suomen ainoa brändiprofessori Saila Saraniemi Oulun yliopistosta sekä kenkäsuunnittelija Minna Parikka, jota haastattelee muotimaailmassakin vaikuttanut Hotelli Punkaharjun yrittäjä Saimi Hoyer.

Tanssii tähtien kanssa -kilpailuun parhaillaan osallistuva kenkäsuunnittelija Minna Parikka heittää puhujakeikkoja vain harvoin. Nyt hänen tarinansa tunnetun brändin takaa kuullaan Northern Glow’ssa.

Tapahtumasta vastaava Hanna Mattila BusinessOulusta sanoo, että luvassa on hieno spektaakkeli.

“Northern Glow -studio saa teatterilla upeat lavasteet, joita hyödyntämällä luodaan katsojille virtuaalielämys.”

Viihtymisen lisäksi tapahtumalla on myös syvällisempi merkitys: auttaa alueen yrityksiä menestymään.

Tärkeä tapahtuma oululaisille yrityksille

Northern Glow on pidetty ja tunnustettu tilaisuus, joka maaliskuussa palkittiin Pohjoisen parhaat -gaalassa viime vuoden parhaana business-tapahtumana. Bisnesfoorumin toteuttaa Oulun kaupungin Business Oulu -liikelaitos yhdessä ammattilaistapahtumia järjestävän Alma Talentin kanssa.

“Haluamme kouluttaa yrityksiä ja jakaa heille tietoa”, Hanna Mattila kertoo.

Hän muistuttaa, että suomalaiset ja oululaiset osaavat kyllä kehittää maailmanluokan ratkaisuja, mutta niiden myyminen ja brändääminen ovatkin sitten toinen juttu.

“Siksi pitää näyttää onnistumistarinoita, joista muut osallistujat voivat ottaa oppia ja inspiraatiota. Joka vuosi ohjelmassa on mukana myös oululaisia yrityksiä, jotka ovat menestyneet maailmalla.”

Tänä vuonna kuullaan esimerkiksi oululaisen TactoTekin oppeja tuotteistamisesta.

Verkostoituminen ja kollegoiden tapaaminen ovat olennainen osa tapahtumaa. Niistä ei tingitä, vaikka kaikki tapahtuu verkossa.

“Kohtaamiset onnistuvat oikein hyvin virtuaalisestikin. Brella-sovelluksen avulla annamme osallistujille mahdollisuuden tavata toisiaan ja miettiä tulevia yhteistyökuvioita”, Mattila lupaa.

Northern Glow Oulun teatterilla tiistaina 24. marraskuuta. Lisätietoja: northernglow.fi

Bisnesfoorumin pääpaino on brändäyksessä, josta viime vuonna puhui muun muassa Vanessa Lehtinen (vas.) VR:ltä. Viihdettä ja asiaa yhdistävän Northern Glow’n juontaa jälleen Ernest Lawsonin hahmo Oulun suulähettiläs. Kuva: Tero Suutari

Liittyvät sisällöt

Lue myös

Lue lisää aiheesta